한국 고건축의 멋과 전통

해성동기와

공지사항 / Q&A / 갤러리 / 자유게시판

갤러리

갤러리

انواع ناودانی

페이지 정보

작성자 Cedric 작성일24-09-10 13:35 조회2회 댓글0건

본문

فولاد البرز غرب
کارخانه‌ی فولاد البرز غرب در سال ۱۳۸۵ و در نزدیکی شهر تاکستان تأسیس شد. این شرکت در ساخت ناودانی فولادی از استانداردهای EN10056-2 و DIN EN مقاطع فولادی 17100 استفاده کرده و سایز ناودانی تولیدی آن از ۸، ۱۰، ۱۲ تا ۱۴ متغیر است.

کاربرد ناودانی در ساخت شاسی خودرو
در این بخش از مقاله کاربرد ناودانی در ساختمان سازی، به بررسی نقش این محصول در ساخت شاسی خودرو می‌پردازیم. نوع خاصی از ناودانی‌ها به صورت اختصاصی برای استفاده در قاب وسایل نقلیه‌ی مختلف ساخته می‌شوند. در اینصورت برای این که امکان انجام عملیات‌های مربوطه روی این ناودانی‌ها وجود داشته باشد، به اندازه‌های مشخصی برش می‌خورند. برای این منظور از ناودانی فولادی سنگین در ریل‌های اصلی و ناودانی‌های فولادی سبک در داخل آن‌ها استفاده می‌شود.

navdoni-1.pngناودانی اروپایی unp
یکی از انواع ناودانی‌های موجود در بازارهای داخلی، استاندارد unp است که وزن مطلوب و ضخامت قابل‌قبولی دارد. وزن ناودانی اروپایی مشخصه بارز استاندارد unp محسوب شده و سایز آن بین ۳۰ تا ۴۰۰ میلی‌متر متغیر است؛ اما تولیدکنندگان ایرانی ناودانی اروپایی را با سایز ۸۰ تا ۱۸۰ میلی‌متر تولید کرده و به بازار عرضه می‌کنند.کاربرد ناودانی اروپایی برای پروژه‌های عمرانی بزرگ، بارزترین کارایی این محصول است.

فرایند تولید ناودانی به روش پرسی
در فرایند تولید ناودانی پرسی همانطور که از نامش مشخص است، بیشتر از دستگاه پرس استفاده می‌شود. البته در حال حاضر از دستگاه رول فرمینگ نیز برای تولید ناودانی پرسی استفاده می‌شود. فرآیند تولید پرسی به این ترتیب است که در مرحله اول ورق با ضخامت مناسب، در اندازه مورد نظر که مساوی با مجموع عرض بال‌ها و جان ناودانی است، برش خواهد خورد. سپس نوارهای برش خورده وارد دستگاه رول فرمینگ شده و توسط چند غلتک و اعمال فشار، به شکل ناودانی در می‌آیند. ساده و کم‌هزینه بودن فرآیند شکل دهی در این روش باعث شده قیمت ناودانی پرسی بسیار مقرون به صرفه می‌باشد. همچنین از این قيمت ناودانی نوع ناودانی‌ها، به دلیل موارد ظاهری و برای ساخت لبه‌هایی که نیاز به صاف بودن دارند، در ساختمان هم استفاده می‌شود.

راه‌اندازی و نصب ناودانی اروپایی بر روی دیوار خشک، دشوار است.
پیچ شدن و اتصال ناودانی سنگین به دیوار خشک، مهارت و تمرین بسیار زیادی نیاز دارد؛ بنابراین در بیشتر موارد استفاده از ناودانی چوبی ترجیح داده می‌شود‌.
ناودانی‌های فلزی در مناطق مرطوب، مستعد زنگ‌زدگی هستند، اما اغلب آن‌ها را با ورق گالوانیزه تولید می‌کنند تا فرایند تخریب آن‌ها متوقف شود.
برش ناودانی اروپایی
به جرات می‌توان گفت که ساخت و عرضه ناودانی اروپایی سنگین، کار دشواری است، چراکه برش آن به لوازم خاص و مهارت بالایی نیاز دارد. برای برش ورق‌های مقاطع فولادی بایستی از یک اره میتر یا اره مدور مجهز به تیغه برش فلز و برش‌های قلع استفاده کرد. این امر سبب می‌شود که بریدن فولاد دشوارتر از بریدن چوب باشد. بنابراین سختی کار با فولاد برای نیروی انسانی بیش از سختی کار با متریال چکش‌خواری مانند چوب، خواهد بود.

یکی از مهم‌ترین آن‌ها کارخانه شکفته مشهد خواهد بود. مجتمع شکفته از سال 1330 فعالیت خود را در زمینه تولید فلزات آغاز نموده است و در حال حاضر یکی از پیشروترین نام‌ها مقاطع فولادی در این زمینه است. این کارخانه هر دو نوع سبک‌ و ناودانی سنگین نیز تولید می‌گردد. سایز انواع سبک‌ و سنگین از 6 تا 16 می‌باشد که با طول 6 و 12 متر و وزن 19 و 13.8 کیلوگرم به بازار عرضه می‌شود. قیمت ناودانی شکفته مشهد معمولاً نسبت به برندهای دیگر کمی‌ بالاتر است. دلیل آن وزن کم و کیفیت بالای متریال ساخت این ناودانی است. جهت کسب اطلاع از قیمت روز ناودانی شکفته کلیک کنید.

댓글목록

등록된 댓글이 없습니다.

Copyright ⓒ 2016 동기와.한국/해성동기와.한국 All Rights Reserved.